Josep Maria Loste

Dissabte, 28.7.2018 23:09h

Josep Maria Loste

L’estació de la badia de Roses i la voluntat política



L’Estació del  tren convencional de Vilajuïga podria ser, perfectament,  l’estació de  la  Badia de Roses i de tots els pobles del seu entorn. Lògicament, caldria endreçar i  modernitzar aquesta estació i el tram de  la línia convencional de Figueres a Portbou/Cervera, que  a Vilajuïga s’aturessin els  trens de mitja distància, i posar un servei de microbús llançadora fins les població de Roses/Castelló  d’Empúries, d’altres pobles de la rodalia.

De fet, aquesta  alternativa podria ser molt  profitosa per a l’activitat  turística de la zona. L’Estació de Vilajuïga podria, hauria de ser l’estació de la  badia Roses : és de sentit  comú. Ara bé, perquè això fos una realitat caldria, d’entrada, voluntat política; renovar, en el sentit de modernitzar, la línia convencional entre Figueres i Cervera de la Marenda. Això implica millorar la infraestructura (sobretot la catenària) i construir el tercer rail d’ample internacional de Vilamalla a Cervera. Per altra banda, això no costaria massa diners; a més, tindria una rendibilitat- social, territorial, turística i econòmica – infinitament  superior que d’altres trams de ferrocarrils faraònics, que gairebé  mai acabarem  de pagar.

En síntesi, Vilajuïga és, ha de ser de totes totes, l’estació  de  la badia de Roses . Això implicaria  una millora considerable per a  mobilitat  social i l’economia turística i  de serveis;  no només  per a Roses, sinó pel conjunt de Alt Empordà, les comarques gironines  i tot Catalunya .Voler és poder; però en aquest cas  ens  calen grans dosis  de voluntat política. Llegeix l'entrada al blog