Carles Vega

Dilluns, 30.7.2018 10:26h

Carles Vega

Estudis comercials: torna-la a tocar, Ros


Una mica més de dos anys després d’haver acordat amb les patronals del sector del comerç i de l’hostaleria que la Paeria encarregaria un estudi sobre l’impacte econòmic i social de la implantació a Lleida de nous equipaments comercials, es va fer la presentació d’aquest estudi. Ja s’ha vist que l’equip de govern, molta pressa, no en tenia. Això que quan van prendre aquest acord amb les patronals era prou conegut que s’estava ultimant la redacció del nou POUM, que havia de contemplar sòl per a nova implantació comercial. Potser per això no hi havia pressa: perquè l’actual alcalde, l’actual regidor d’urbanisme i el regidor de comerç ja havien decidit que o nova implantació comercial o nova implantació comercial. Sense esperar a conèixer què podria dir aquest estudi sobre l’impacte real de les implantacions comercials previstes.
De tota manera, quan hi ha un veritable interès a saber l’impacte d’una actuació o d’un procés qualsevol, se n’estudien els pro i els contra. Si només s’analitza un d’aquests dos aspectes, ens trobem davant una recerca esbiaixada: si es fixa només en els pro, les conclusions només parlaran de les bondats; si només se’n miren els contra, tot seran desavantatges.
Doncs resulta que l’estudi només s’ha focalitzat en les bondats de la implantació de nous equipaments, sense plantejar-se les repercussions negatives –que alguna en deu tenir—de les possibles noves àrees Llegeix l'entrada al blog